Friday, April 20, 2012

dulu& sekarang

sekarang baru aku sedar rupanye susah gat bekerja..tak sama langsung time study dlu..time study tau guna & mintak duit jer...langsung tak pikir drp mana & bagaiman duit tue didapati...senang jer tiada duit mintak dgn parent..dulu siap blh shopping, tgk wayang dll..senang jer abiskan dlu..seka baru tpikir knepala aku menbazirkan duit macam tue jer...

sekarang aku dh betapa susahnye nk dptkan duit..keje jer..masa keje mcm2 dugaan..tensionye sampai ada waktunye dh tak tahan...nk jer marah org...huhu..first time aku dapat gaji aku siap nangis depan ayah aku sbb aku rasa gaji tue x padan dgn keje aku apa ku buat...aku rasa keje sgt berat& susah...smpai ayah naik risau tgk aku nangis tanpa bgtau dia sbb aku nangis..tp sekarang lama2 aku dh kalis kit...aku dh mula paham..& sekarang nie dh mula belajar berjimat& tidak membazir sesuka ati macam dlu..simpanan penting untuk masa depan..huhu..thanz u Allah kerna bagi aku ketabahan & kekuatan nie...:)

No comments:

Post a Comment