Monday, May 7, 2012

luahan hati...

runsing bila memikirkan masa depan yg masih tidak nampak arah tuju yg sebenar lagi...masih suram tanpa sinaran cahaya..erm cita-cita aku yg dulu mahu jadi cikgu mungkin akan terus berkubur macam tue sajerla( mcm xde jln) utk aku  mencapainya..tp aku redha mungkin bukan rezeki aku utuk menjadi cikgu tp kadang2 ade jgk perasaan jelus dgn kwn2 yg dh dpt jd cikgu..erm bestnye!! kehidupan mereka pn dh stabil & cita2 mereka pn tercapai...

aku???? erm umur makin meningkat dh suku abad tapi kehidupan aku masih belum stabil macam orang lain...aku tau ade jgk orang yg senasib mcm aku tapi amat mengharapkan kehidupan aku berubah & dpt mengubah nasib keluarga serta dapat menggembirakan orang tua aku...mahu aku tengok diorang bangga & senyum dengan kejayaan aku.

setiap hari aku duk pikir tentang masa depan aku, smpai bila aku terus macam nie dengan keje aku sekarang nie yang tidak menjaminkan masa depan yang baik...aku tau semua nie ketentuan illahi yang maha Esa & setiap orang punya rezeki masing2..& percaya setiap yang berlaku tue ade hikmatnye...tapi kita perlu jgk berusaha untuk mendapatkan apa yang kita inginkan...aku harap sangat cita& impian aku tercapai waktu terdekat nie..

kalu ikutkan aku dh lama aku mahu berputus asa untuk berusaha, namun demi masa depan aku, tetap bertahan.ditambah pulak dengan bantuan drp kedua2 org tua aku yang banyak memberikan nasihat & sentiasa memberikan sokongan kpd aku & mereka sentiasa berada dibelakang aku supaya tetap berdiri teguh & tidak mudah putus asa & terus berusaha...smoga semuanya akan tercapai...amin

persoalan yg serong bermain dipikiran aku sejak2 akhir nie tentang masa depan & jodoh...aku percaya setiap orang ada rezeki & jodoh masing2 cuma lambat kit jer@ waktu yer belum tiba...aku akan  tetap akan bersabar menunggu waktu tersebut. namun, desakan sekeliling membuat aku terlalu tertekan, aku dh bosan dgn soalan berkaitan nie..apa yg mampu kita buat Dia dh tentukan yg terbaik untuk kita(*selalu aku try memotivasikan diri aku supaya berfikiran +ve)

apa2 sekalipun aku mengharapkan yang terbaik untuk diri aku & harap impian & cita2 aku tercapai supaya aku dpt melihat sekali lagi senyuman seperti masa keputusan STPM & msuk universiti dulu.
Allah memberikan yg terbaik utk setiap umatNya...amin

Ya Allah berikan peluang kpd aku untuk mencapai kejayaan dlm hidup nie,  dapat capai cita2 & impian aku. Ya Allah,ketemukan aku dengan jodohku, dekatkanlah hati kami berdua. Ya Allah berikan peluang kpd aku melihat senyuman & kegembiraan mereka (ibu bapa) sekali lagi & jgn biarkan aku lupa daratan serta lalai slps aku mencapai apa yang aku impikan...amin

No comments:

Post a Comment